Het liefst wil je zoveel mogelijk aan je klanten laten zien, maar vaak zijn de mogelijkheden daartoe beperkt. Intersteel komt nu met een oplossing voor dat probleem. De I.D.I.D. (Intersteel Doorhandle Inspiration Display) biedt de mogelijkheid om meer dan 1.000 producten uit het assortiment binnen- en buitendeurbeslag op een mooie wijze te tonen. En dat op slechts een halve vierkante meter. Intersteel ondersteunt hiermee die ondernemers die inzien dat een koppeling tussen inspiratie in de winkel en online verkoop essentieel is voor groei.
De display bestaat uit een groot scherm dat met een sfeer- en inspiratiefilmpje de aandacht trekt. Het plaatst deurbeslag, als finishing touch van het design van je interieur, duidelijk op de voorgrond. Ook is er een slimme oplossing gevonden om te voldoen aan de behoefte van klanten om een deurkruk daadwerkelijk in de hand te nemen, te voelen. Ronald Taling, commercieel directeur van Intersteel: “Als je producten wilt verkopen, dan doe je dat het beste door die producten ook daadwerkelijk te laten zien aan je klant. Maar 1.000 producten tonen, kost je ruim 30 meter. Met de I.D.I.D. kun je 12 modellen daadwerkelijk laten voelen, wat voor de consument toch nog erg belangrijk is. De display zorgt er verder voor dat de klant zijn keuze heel makkelijk kan maken en online kan bestellen”.
Verkoopondersteuning
Een tweede scherm is een touchscreen, waarmee de klant het assortiment van Intersteel kan bekijken. Eerst maakt hij zijn keuze uit artikelgroepen zoals binnendeurbeslag, buitendeurbeslag, raambeslag en meer, vervolgens worden deze artikelgroepen verder gespecificeerd. Prijs, materiaal, afmetingen en garantie worden met een druk op het scherm getoond. Ook het vergelijken van producten op allerlei specificaties behoort tot de mogelijkheden. Bovendien kunnen bijpassende artikelen, zoals rozetten, schilden, deurbellen en raamboompjes eenvoudig worden gepresenteerd. De I.D.I.D. heeft een strak design en een professionele uitstraling.