In samenwerking met Aspex UK, dealer van Intersteel in Engeland, heeft de bekende Britse producent Dyson bij de keuze van het deurbeslag voor zijn eerste demo store in Londen gekozen voor de speciaal door interieurarchitect Arjan Moors voor Intersteel ontworpen deurkruk ‘Sliced No. 1’. De Dyson demo shops in Los Angeles en Chicago, die op korte termijn op stapel staan, zullen ook voorzien worden van dit deurbeslag. Voor Dyson is design met oog voor detail erg belangrijk, vandaar dat juist ook bij de selectie van het deurbeslag zorgvuldig werd stilgestaan.
Het deurbeslag, naar ontwerp van Arjan Moors, past met zijn unieke kleurencombinatie van geborsteld roestvast staal en mat zwart goed binnen het moderne concept van de winkel. Door het gebruik van massief rvs heeft de deurkruk een lange levensduur. ‘Deurkruk No.1 is geïnspireerd op het Japans minimalisme en kenmerkt zich door de kunst van het weglaten. "Less is Moors" is mijn credo’, zo vertelt Arjan. Kenmerkend voor de Japanse werkwijze zijn ook de drie sneden die de deurkruk afmaken.
Dyson, bij het grote publiek met name bekend om zijn zakloze stofzuigers, wil met de hypermoderne demo stores laten zien dat het nog veel meer in zijn mars heeft. Bij elke noviteit geven grote videomuren uitleg over het hele proces achter het uiteindelijke product. ‘We vinden het belangrijk dat mensen onze technologie zien en de binnenkant ervan kunnen bestuderen en begrijpen’, legt Max Conze, CEO van Dyson, uit. In de winkel ligt de nadruk dan ook expliciet op het beleven en uitproberen van de producten. Twee verdiepingen bieden gelegenheid om alle producten uitgebreid te testen. Denk bijvoorbeeld aan verschillende vloersoorten om stofzuigers op uit te proberen. Of een complete salon voor de haardrogers.